sobota, 12 maja 2018

Makrela pieczona z chili, pietruszką i czosnkiem

Roasted mackerel with chili, parsley and garlic, for English scroll down



Jakoś nigdy nie przepadałam za makrelami. Kiedy miałam do wyboru inne ryby, zawsze kupowałam coś innego niż makrele. Dlaczego? Sama nie wiem, byłam przekonana, że makrele są niesmaczne. Kiedy J. je złowił, musiałam coś z nimi zrobić i postawiłam na proste składniki, stwierdziłam, że czym prościej tym lepiej.
Gdybym przed zjedzeniem tej ryby, poszła do restauracji i zobaczyła w karcie taką samą makrele, pewnie nigdy bym jej nie zamówiła. Dobrze się jednak stało, że J. je złowił i mogłam je przygotować w domu, bo zajadałam się nią, jak głupia. Byłam w ogromnym szoku, że makrela może być tak pyszna. Oczywiście to, że była prosto z morza też świadczy o tym, że jest najlepszej jakości i stąd większość smaku. Od tamtej pory zmieniłam jednak zdanie, co do makrel i chętnie je jem, najczęściej wtedy, kiedy J. złowi je w morzu i po dwóch godzinach jest już w piekarniku.

Pieczona makrela z chili, pietruszką i czosnkiem
2 porcje

składniki:
- 2 duże makrele
- garść natki pietruszki
- 1 chili bez pestek
- 1 cytryna
- 1 łyżka z cytryny
- 3 łyżki oliwy+ do polania
- 1 duży ząbek czosnku
- sól, pieprz do smaku

Piekarnik nagrzać do 200 C- grzanie góra-dół.
Makrele oczyścić wewnątrz i na zewnątrz.
Czosnek, połowę chili i natkę posiekać drobno. Połączyć z oliwą i sokiem z cytryny. Drugą połowę chili pokroić w plasterki.
Do środka makreli włożyć nadzienie, ułożyć na folii aluminiowej, przyprawić solą, pieprzem, polać oliwą i udekorować plasterkami cytryny, chili i liśćmi pietruszki.
Całość zawinąć w folię, wstawić do piekarnika i piec 30 minut (dla dużych okazów).
Smacznego!

Roasted mackerel with chili, parsley and garlic
2 portions

ingredients:
- 2 big mackerels
- handful pardley
- 1 chili without seeds
- 1 lemon
- 1 tablespoon lemon juice
- 1 big garlic clove
- 3 tablespoons olive oil + to glaze
- salt, pepper to taste

Preheat oven to 200 C.
Clean mackerels outside and inside.
Cut half of chili, garlic and parsley into small cubes, then combine with olive oil and lemon juice.
Add marinate into the mackerels. Rest of chili cut in slices.
Take mackerels into the aluminium foil, season with salt and pepper. Pour a bit of olive and decorate with slices of lemon, chili and parsley leaves. Wrap with aluminium foil and take to the preheated oven, bake 30 minutes for big fish.
Enjoy!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...