czwartek, 26 października 2017

Babka dyniowa z nadzieniem serowym

Babka dyniowa z nadzieniem serowym

Pumpkin bundt cake with cream cheese filling, for English scroll down


Och, jak ja lubię takie wypieki- nieskomplikowane, pachnące jesienią a do tego przepyszne. Ta babka nie jest w żadnym stopniu trudna, wystarczy coś tam wymieszać i zmiksować i gotowe. Dla mnie to takie comfort cake, kiedy masz ochotę na coś pysznego, ale nie chce Ci się spędzać zbyt długo czasu w kuchni.
Muszę przyznać, że ostatnio w końcu uwolniłam z siebie tą najprawdziwszą pasję do pieczenia. Przez rok byłam stłamszona i przytłoczona sprawami, które zajmowały o wiele więcej czasu i przewróciły moje życie do góry nogami. Rok i parę dni temu po raz pierwszy stanęłam na norweskiej ziemi, nie znając ani jednego dnia, który zamierzałam tu spędzić. Nie było łatwo odetchnąć po całym dniu pracy, bo wiedziałam, że jutro czeka nie kolejna biurokratyczna batalia a potem gonitwa za każdym groszem, żeby zapłacić za mieszkanie. Ten rok dał mi konkretną lekcję życia, z której wyciągnęłam chyba więcej niż tak naprawdę chciałam. Po ciężkim okresie nareszcie nastał spokój. Nareszcie mogę powiedzieć, że mogę głęboko oddychać cudownym norweskim powietrzem, że mogę cieszyć się jesienią tak podobną do tej polskiej, że jestem tu szczęśliwa. To, że tęsknie za rodziną i przyjaciółmi nigdy się nie zmieni, nieważne gdzie byłabym w danym momencie, ale rozłąka z nimi tylko mnie upewniła jeszcze bardziej, że dobrze wybrałam. Otoczyłam się w Polsce ludźmi, którzy mnie kochają nie tylko, kiedy jestem na miejscu. Kochają mnie nie zważając na mój obecny pobyt. To daje mi siłę, żeby, na tyle na ile mogę sobie pozwolić, kupować bilety i śmigać do Polski na 3 dni, żeby tylko ich zobaczyć.
Po całym tym czasie znowu zaczęłam więcej piec, nie tylko ciast ale też rzeczy ładniejszych i trudniejszych. Od nowa chcę zgłębiać tajniki pieczenia i stawiać sobie większe cele. Bałam się, że utraciłam w sobie moc robienia czegoś pięknego. Na szczęście coś jeszcze pozostało, czego dowodem będą przepisy w przyszłości.
Życie na obczyźnie nie jest łatwe, ale z czasem staje się prostsze, szczególnie wtedy, kiedy masz tutaj kogoś, kogo kochasz nad życie. Amo te J.

Babka dyniowa z nadzieniem serowym
forma do babki 24 cm z kominem

składniki na ciasto:
- 390 g mąki pszennej*
- 350 g puree dyniowego*
- 4 jajka
- 240 ml oleju
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1/2 łyżeczki imbiru
- 1/4 łyżeczki gałka muszkatołowej
- 250 g cukru
- 1/2 łyżeczki soli

Piekarnik nastawić na 180 C.- grzanie góra-dół. Formę wysmarować masłem i wysypać bułką tartą.
Suche składniki wymieszać w misce. W osobnej misce wymieszać cukier, puree, jajka oraz olej. Do suchych składników dodać mokre i wymieszać do połączenia. Ciasto podzielić na dwie części.

*moje puree było bardzo rzadkie, dlatego musiałam nieco zmienić proporcję. Jeśli posiadanie dosyć solidne puree możecie zrobi ciasto z 350 g mąki i 450 g puree dyniowego

składniki na masę serową:
- 200 g serka kremowego- użyłam serka Philadelphia
- 50 g cukru
- 1 małe jajko

Serek miksować przez chwilę. Następnie dodać cukier i zmiksować ponownie. Dodać jajko i ponownie zmiksować.

Do formy włożyć pierwszą partię ciasta, następnie dodać masę serową, omijając boki. Dodać kolejną porcję ciasta wyrównać i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec ok 60-70 minut do suchego patyczka. Ciasto wyjąć z piekarnika i ostudzić całkowicie w formie. Następnie wyjąć i ewentualnie polać polewą.
Smacznego!

Pumpkin bundt cake with cream cheese filling
24 cm cake form

ingredients for cake:
- 390 g all purpose flour*
- 350 g pumpkin puree*
- 4 eggs
- 240 ml oil
- 2 teaspoon baking powder
- 1 teaspoon cinnamon
- 1/2 teaspoon ginger
- 1/4 teaspoon nutmeg
- 250 g sugar
- 1/2 teaspoon salt

Preheat oven to 180 C. Butter cake form and sprinkle with breadcrumbs.
In a bowl combine all dry ingredients. In another bowl combine sugar, oil, eggs and puree. Add wet ingredients into the dry and stir to combine. Divide batter into two parts.

* mine puree was very liquid so I had to change proportions. If your puree is quite thick you can use 350 g all purpose flour and 450 g puree.

ingredients for cream cheese filling:
- 200 g cream cheese
- 50 g sugar
- 1 small egg

Beat cream cheese for a while, next add sugar and mix until combined. Add egg and beat quickly.

Add first part of the cake to the pan, next spread cheese filling and cover with another part of cake. Take to the preheated oven and bake approx. 60-70 minutes until a toothpick inserted into the center of the cake comes out clean. Take out from the oven and cool in the form. Flip the cake only when it's cool completely!
If you want, you can use some icing on the top.
Enjoy!






4 komentarze:

  1. Pełen podziw! Wierzę, że życie na obczyźnie ma wiele ciemnych stron ale jakie potrafi być też intrygujące :) Super, że czujesz się tam juz dobrze i co najważniejsze - masz z kim ten czas dzielić :)
    A wiesz, że już planowałam zrobić ponownie babkę z mąki jęczmiennej z nadzieniem budyniowym. Ale przełożę ją na później, zrobię tę z najnowszego przepisu :) Tym bardziej, że mam swoją dynię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To już rok??? a wiesz,że ja ostatnio o Tobie myślałam-czy nadal w Norwegii, czy jednak w Polsce itd? ciesze się,że zaczęłaś czerpać radość z życia na obczyźnie i że jest ktoś z kim możesz się swoją radościa dzielić<3
    Babka super,ciekawa jestem smaku,bo dynia z serowym połączeniem brzmi fajnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko jest łatwiejsze z kimś :)
    Powodzenia; oby kolejny rok był lżejszy i obfitujący w same pozytywne wrażenia :)
    A babeczka cudowna :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...