poniedziałek, 19 czerwca 2017

Z cyklu poznajemy smaki wschodu: Makaron soba w sosie orzechowym z jarmużem i papryką

Makaron soba w sosie orzechowym z jarmużem i papryką

Peanut sauce somen noodles with kale and bell pepper, for English scroll down


Od kiedy tylko odkryłam sos orzechowy, a było to już dosyć dawno, sięgam po niego bardzo często. Uwielbiam ten smak i aromat jaki posiada ten sos, w końcu... jako miłośniczka masła orzechowego nie mogło być inaczej.
Obiad, który dla Was przygotowałam nie wymaga długiego stania w kuchni, jest błyskawiczny i za to właśnie go uwielbiam. Kiedy nie mam czasu na obiad, a nadal chcę zjeść coś dobrego, sięgam własnie po takie przepisy. Wy również koniecznie musicie spróbować, nie będziecie żałować, obiecuję;)

Makaron soba w sosie orzechowym z jarmużem i papryką
2 porcje

składniki na sos:
- 1 łyżka masła orzechowego
- 2 łyżki sosu sojowego
- 1 łyżeczka octu ryżowego
- 1 łyżeczka oleju sezamowego
- 1 łyżeczka miodu
- 100 ml wody z makaronu
- 1/4 łyżeczki papryki wędzonej ostrej
- sól, pieprz do smaku

składniki wymieszać w misce i odstawić.

składniki na makaron:
- 200 g makaronu soba
- 2 garście jarmużu (obranego)
- 1 czerwona papryka
- 1/2 czerwonej cebuli
- 1 ząbek czosnku
- 2 cm kawałek imbiru
- 1 mała papryczka pepperoni 

Makaron ugotować al dente.
Cebulę, czosnek, imbir i papryczkę pepperoni pokroić w drobną kostkę, paprykę w słupki, jarmuż posiekać. Na oleju kokosowym zeszklić cebulę, dodać czosnek, imbir i papryczkę i smażyć chwilę. Dodać paprykę i smażyć chwilę aż będzie miękka ale nadal chrupiąca. Dodać jarmuż i smażyć aż lekko zmięknie. Dodać makaron, sos i gotować do zgęstnienia. Podawać natychmiast!
Smacznego!

Peanut sauce somen noodles with kale and bell pepper
2 portions

ingredients for sauce:
- 1 tablespoon peanut butter
- 2 tablespoon soya sauce
- 1 teaspoon rice vinegar
- 1 teaspoon sesame oil
- 1 teaspoon honey
- 100 ml water from boiling somen
- 1/4 teaspoon hot smoked paprika
- salt pepper to taste

Combine all ingredients in a bowl and set aside.

ingredients for noodles:- 200 g somen noodles
- 1 red bell pepper
- 1/2 red onion
- 1 garlic clove
- 2 cm piece of fresh ginger
- 1 small pepperoni pepper

Cook somen al dente, set aside.
Cut onion, garlic, ginger and pepperoni into smal cubes, bell pepper into stripes and chop kale. Heat a frying pan with 1 tablespoon coconut oil over medium heat and add onion, fry until glossy. Add gigner, garlic and pepperoni and fry for a minute. Add bell pepper and fry until tender but still crispy. Add kale and fry 1-2 minutes. Add osmen and sauce, cook until thickened. Serve immediately.
Enjoy!






7 komentarzy:

  1. Jestem ciekawa jak smakuje to danie z makaronem soba. Nigdy nie miałam okazji go spróbować, a w domu go mam, więc idealnie pasuje mi do danie na dzisiejszą kolację. :)
    https://julias-cooking.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie zamówiłam makaron soba, mam ogromną ochotę na to danie :) Angie, dzięki Tobie poznaję nowe składniki i nowe niesamowite smaki, dzięki Ci 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję, że chcesz próbować i sprawdzać moje przepisy:) To bardzo budujące i motywujące, kiedy wiesz, że ktoś docenia Twoją pracę :)
      Pozdrawiam ciepło! :)

      Usuń
    2. To ja dziękuję, że chcesz próbować i sprawdzać moje przepisy:) To bardzo budujące i motywujące, kiedy wiesz, że ktoś docenia Twoją pracę :)
      Pozdrawiam ciepło! :)

      Usuń
    3. Ależ fantastyczny smaczek powstał 😋 Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Poproszę! Obiad w takich kolorach wygląda cudownie :-)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...