piątek, 28 kwietnia 2017

Sałatka z kaszą gryczaną, pieczonym kalafiorem i burakami

Sałatka z kaszą gryczaną, pieczonym kalafiorem i burakami

Roasted cauliflower and beetroots salad with buckwheat groats, for English scroll down


Ostatnio czas przelatuje mi przez palce, jak woda. Nie mam na nic czasu, a największą część mojego dnia zajmuje praca i... przeprowadzka. Niestety nastał ten moment zmiany mieszkania a wraz z nim zwiększenia mojego znerwicowania. Nienawidzę tego. Czy zdążymy przenieść rzeczy nasz czas? Czy damy radę je przenieść bez użycia auta, którego przecież nie mamy? Czy kupić używane czy nowe? Kiedy w końcu pojedziemy do Ikei?.... I wiele wiele innych. Staram się nie denerwować, ale czasem po prostu się nie da. Na szczęście mam przy sobie osobę, która jest moją oazą spokoju i zawsze mówi, że przecież będzie dobrze, po co się tak złościć? Ma rację, bo przysparzam sobie niepotrzebnych problemów, ale ja nie potrafię inaczej, zawsze ZA BARDZO się przejmuję. Na szczęście wyprowadzam się do mieszkania, które jest o niebo lepsze od poprzedniego z przemiłymi osobami mieszkającymi tam. Mam nadzieję, że proces adaptacji minie sprawnie i bezproblemowo. Trzymajcie za mnie kciuki!:)
Sałatka, którą przygotowałam jest niebiańska, kto lubi pieczone warzywa i kaszę gryczaną, będzie zachwycony. Ja byłam i w zasadzie zjadłam większość sama;) Ale to przecież samo zdrowie;)

Sałatka z kaszą gryczaną, pieczonym kalafiorem i burakami
ok 6 porcji

składniki na dressing:
- 3 łyżki oliwy z oliwek
- 1 łyżka soku z cytryny
- 1 łyżeczka octu z białego wina
- 1 duża łyżka miodu
- sól, pieprz

Wszystkie składniki dobrze wymieszać, przyprawić solą i pieprzem, odstawić. 

składniki na sałatkę:
- 200 g kaszy gryczanej
- 500 ml wody
- 1 liść laurowy
- 2 ziela angielskie

- 1 główka kalafiora
- 2 buraki średniej wielkości
- 1-2 łyżki oliwy
- 50 g świeżego szpinaku
- 100 g fety
- pół pęczka natki pietruszki

Wodę zagotować razem z zielem angielskim, liściem laurowym i szczyptą soli. Dodać kaszę gryczaną i gotować pod przykryciem ok 15 minut, tylko do wchłonięcia wody. Garnek owinąć w ręcznik lub koc i odstawić na ok 30 minut. 
Buraki ugotować do miękkości, obrać i pokroić w kostkę.
Piekarnik nastawić na 200 C.- grzanie góra-dół.
Kalafior podzielić na mniejsze różyczki, przełożyć na blachę do pieczenia wyłożoną papierem do pieczenia i przyprawić solą i pieprzem oraz dodać oliwę z oliwek. Wszystko wymieszać i wstawić do nagrzanego piekarnika, piec ok 20 minut aż będzie miękki i rumiany. 
Fetę pokroić w kostkę, natkę posiekać drobno. 
Do miski dodać buraki, kaszę, szpinak oraz kalafior, wymieszać ostrożnie. Dodać dressing i fetę i wymieszać powoli do połączenia składników.
Smacznego!

Roasted cauliflower and beetroots salad with buckwheat groats
6 portions

ingredients for dressing:
- 3 tablespoon olive oil
- 1 tablespoon lemon juie
- 1 teaspoon white wine vinegar
- 1 big tablespoon runny honey
- salt pepper

Combine all ingredients in a bowl, season with salt and pepper and set aside. 

ingredients for salad:
- 200 g buckwheat groats
- 500 ml water
- 1 bay leaf
- 2 whole allspices

- 1 cauloflower head
- 2 medium sized beetroots
- 1-2 tablespoon olive oil
- 50 g baby spinach
- 100 g feta cheese
- half of bunch parsley

Bring water to  boil with bay leaf, allspices and pinch of salt. Add buckwheat and cook for 15 mintues just until absorbed the water. Cover with a blanket and set aside for 30 mintues.
Cook beetroots until tender, pel off the skin and cut into cubes. 
Meanwhile preheat oven to 200 C.
Divide cauliflower into florets and toss onto a baking sheet lined with parchment paper. Season with salt and pepper and add olive oil. Mix everything and take into the preheated oven, bake approx. 20 minutes until tender and golden. 
Cut feta into small chunkes and chop parsley. 
Into a bowl add buckwheat, beetroots, cauliflower and spinach. Mix everything very carefully. Add dressing and feta and stir again.
Enjoy!






2 komentarze:

  1. Współczuję przeprowadzki... Przeprowadzałam się kilkanaście chyba razy (po którejś tam przestałam po prostu liczyć), ale się do nich nie przyzwyczaiłam. Oby ta poszła gładko! Sałatka jest rzeczywiście niebiańska :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzymam kciuki i mam nadzieję, że wszystko się uda, a sałatkę zachowam sobie jako inspirację :-)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...