piątek, 23 grudnia 2016

Oslo, część czwarta, czyli Julemarked- Jarmark świąteczny


Julemarked to coroczny Jarmark Świąteczny, który obejmuje kilka stref w Oslo. Największy jest na popularnej ulicy Karl Johans gate. Tam też jest diabelski młyn, karuzele i lodowisko, które zrobione jest na powierzchni dużej fontanny. Osobiście miałam okazję jeździć na tym lodowisku i muszę przyznać, że to świetny pomysł, można poczuć atmosferę świąt. Na terenie Oslo jest jeszcze parę mniejszych Jarmarków, ja byłam jeszcze na tym, który mieści się na Youngstorget. Na tym Jarmarku znowu można znaleźć "wioskę" Sami (lud zamieszkujący Laponię) i kupić ich regionalne ubrania czy nawet płytę z ich muzyką. Samo Oslo podczas świątecznego czasu jest pięknie oświetlone, W zasadzie wszędzie są jakieś świecidełka, nawet niektóre tramwaje mają na dachu mnóstwo białych lampek imitujących lód. Gdyby jeszcze tylko był śnieg... Pomimo, że jest zimno, choć nie tak jak przypuszczałam, śniegu w Oslo niestety nie ma. Rozmawiając z osobami, mieszkającymi tutaj dłużej, każdy mówi, że prawdziwa zima przychodzi tutaj w styczniu.
Na Jarmarku można kupić różne smakołyki, w tym bardzo popularne jabłka w przeróżnych smakach, prażone migdały w karmelu (pyszne!), norweskie gofry, grzane wino, ubrania, rękawiczki, czapki.... Mnóstwo różnych rzeczy. Cena jest czasami zatrważająca, ale spodziewałam się, że będzie o wiele drożej, więc w zasadzie byłam miło zaskoczona:) 
Ludzi jest oczywiście bardzo dużo, dlatego w samym centrum jarmarku byłam dwa razy. Osobiście nie lubię takich zbiegowisk ludzi i źle się czuję, kiedy jestem otoczona przez wielki tłum, pragnący dostać się do jakiejś budki. 
Uważam, że Jarmark w Oslo jest bardzo piękny i klimatyczny. Można kupić piękne, ręcznie robione rękawiczki czy swetry, pojeździć na łyżwach, posiedzieć przy ognisku z grzanym winem lub po prostu popatrzeć na światełka.
Poniżej kilka migawek, zapraszam;)


























5 komentarzy:

  1. Wszystkiego dobrego na Święta,pomyślności,zdrowia i spełnienia marzeń:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak pięknie i ile pyszności do skosztowania :D Wesołych świąt i powodzenia w nowym roku :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała atmosfera! Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oslo to moje ulubione miasto w Europie, a te zdjęcia tylko sprawiły ze za nim zatęskniłam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Migdały w karmelu to mój ulubiony skandynawski przysmak. Są obłędne i nie wyobrażam sobie grudnia bez nich :)
    A jarmarki świąteczne zwiedzam już od listopada. W Gram, gdzie się przeprowadziliśmy w zeszłym roku, jest organizowany naprawdę duży - spędziliśmy tam prawie cały dzień! Cudowności można tam kupić, i najeść się można, oj tak...

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...