piątek, 20 maja 2016

Chleb marchewkowy na zakwasie z orzechami włoskimi

Chleb marchewkowy na zakwasie z orzechami włoskimi

Sourdough carrot bread with walnuts, for English scroll down


Przede wszystkim kolor. Kiedy w pracy jadłam kanapki z tym chlebem, każdy pytał skąd mam tak piękny chleb. Kolor tego chleba bardzo przyciąga, jest soczysty, bardzo zachęcający i ciepły. Poza tym świetnie smakuje, nie tylko w wersji na słodko, ale również wytrawnej. Uwielbiam sok marchewkowy, bardzo często robimy go w domu sami z 3 kg marchewek, to już nasz mały rytuał. A picie takiego soku z rana do śniadania to czyta przyjemność. Pomyślałam więc, czemu nie zastąpić wody w chlebie sokiem z marchwi? Można? Oczywiście, że można:) 

Ostatnio mam mniej czasu niż zwykle, brzmi niemożliwie w moim wypadku, bo i tak mój plan dnia jest napięty, najbardziej, jak się da. Niestety przyszedł czas szaleństwa z pracą magisterską, a raczej z papierami i rzeczami, które trzeba zrobić, aby móc się bronić i to pochłania całą moją energię. Chciałabym, żeby to wszystko było już za mną, tak po prostu. 

Chleb marchewkowy na zakwasie z orzechami włoskimi
keksówka 26 cm

składniki:
- 200 g mąki kukurydzianej
- 100 g mąki pszennej pełnoziarnistej
- 100 g mąki pszennej chlebowej
- 400 ml świeżo wyciśniętego soku z marchewki
- 100 g startej na grubych oczkach marchewki
- 50 g orzechów włoskich
- 10 g soli

Wszystkie składniki dodać do miski i wymieszać do połączenia. Keksówke natłuścić i wysypać otrębami, następnie przelać do niej ciasto. Całość owinąć w folię spożywczą i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia- chleb powinien wyrosnąć tuż do krawędzi formy- ok 3-4 godziny.
W międzyczasie nastawić piekarnik na 240 C- grzanie góra-dół.
Kiedy chleb będzie wyrośnięty włożyć go do nagrzanego piekarnika i piec 15 minut, po czym zmniejszyć temperaturę do 200 stopni i piec kolejne 45 minut. Gotowy chleb wyciągnąć z piekarnika i odstawić do całkowitego wystudzenia.
Więcej na temat przygotowania domowego chleba znajdziesz tutaj.
Smacznego!

Sourdough carrot bread with walnuts
26 cm loaf pan

ingredients:
- 200 g corn flour
- 100 g whole wheat flour
- 100 g bread flour
- 400 ml carrot juice
- 100 g carrot, coarsely grated
- 50 g walnuts
- 10 g salt

In a bowl combine all ingredients and stir well. Oil the loaf pan and sprinkle with brans, next pour batter iside. Cover with plastic foil and set aside to rise in the warm place. The dough should rise until the edges of the form. It takes about 3-4 hours. 
Meanwhile preheat oven to 240 C.
Take the risen bread into the preheated oven and bake 15 minutes, then reduce temperature to 200 C and bake another 45 minutes. Remove from the oven and set side to cool completely.
More information about making homemade bread you can find here.
Enjoy!




9 komentarzy:

  1. jaki cudowny!!! <3 chlebowe- i marchewkowe- LOVE, haha! :D sprawiasz, że brakuje mi mojego domowego chleba..

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda mega apetycznie,i ten kolorek !

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda świetnie. Raczej nie jadam chleba, ale bardzo chętnie spróbowałabym takiej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja się już chyba uzależniłam od Twojego z pestkami dynii,ale i ten marchewkowy nieźle wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jadłoby się garściami :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny kolor, takiego marchewkowego jeszcze nie piekłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chleb ma kolor wprost fenomenalny!
    Powodzenia z obroną :)
    Ja się przeprowadzam za niecałe trzy tygodnie, więc doskonale rozumiem to uczucie, "żeby wszystko było już za mną"... ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przecudowny chlebek 😋

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...