niedziela, 28 lutego 2016

Afrykańska zupa pomidorowa z masłem orzechowym

Afrykańska zupa pomidorowa z masłem orzechowym

African tomato soup with peanut butter, for English scroll down


Na tą zupę miałam ochotę od dawna. Jako miłośniczka masła orzechowego nie mogłam przejść obok tego przepisu obojętnie i musiałam spróbować tego połączenia smaków. Moja rodzina była bardzo sceptycznie nastawiona do dodawania do zupy masła orzechowego. Zresztą oni nie są aż tak dużymi fanami masła orzechowego, więc ten pomysł wydał im się dosyć słaby. Nawet nie wiecie, jaką miałam satysfakcję, kiedy powiedziałam "a nie mówiłam?" Okazało się, że zupa bardzo im smakowała i wcale nie narzekali na dodatek masła orzechowego. Czasami warto zaszaleć i spróbować przygotować coś, co na pierwszy rzut oka nie jest zachwycające. Kiedy okaże się, że zrobiliście coś, co Was zachwyca uwierzcie mi, uczucie spełnienia i satysfakcji jest nie do opisania;)

Afrykańska zupa pomidorowa z masłem orzechowym
ok 3- 4 porcje

składniki:
- 1.2 litra bulionu
- 200 g masła orzechowego
- 130 g pasty pomidorowej
- 1/2 łyżeczki kuminu mielonego
- 1/4 łyżeczki kolendry mielonej
- 1/4 łyżeczki kurkumy
- 1 czerwona cebula
- 2 duże ząbki czosnku
- 2 cm kawałek świeżego imbiru
-  łyżeczka czerwonej pasty curry lub innej ostrej pasty
- ryż i orzeszki ziemne do podania

Cebulę, czosnek oraz imbir pokroić w drobną kostkę. Na patelni rozgrzać 1- 2 łyżki oliwy i wrzucić cebulę, smażyć do zeszklenia, po czym dodać czosnek oraz imbir i smażyć jeszcze chwilkę. Dodać wszystkie przyprawy i smażyć aż zaczną pachnieć. Na patelnie wlać bulion i doprowadzić do wrzenia. W misce połączyć masło orzechowe oraz pastę pomidorową. Do gotującego się bulionu dodać pastę orzechowo- pomidorową, zagotować i gotować ok 20- 30 minut do zgęstnienia. Jeśli zupa nie jest Waszym zdaniem wystarczająco gęsta można połączyć 1 łyżeczkę mąki pszennej z odrobiną wody, aby powstała lejąca, ale gęsta masa i dodać do zupy, po czym wymieszać i gotować jeszcze 5 minut.
Zupę podawać z ryżem i orzeszkami ziemnymi.
Smacznego!

African tomato soup with peanut butter
3- 4 portions

ingredients:
- 1.2 l broth
- 200 g creamy peanut butter
- 130 g tomato paste
- 1/2 teaspoon ground cumin
- 1/4 teaspoon ground coriander seeds
- 1/4 teaspoon tumeric
- 1 red onion
- 2 garlic cloves
- 2 cm piece of fresh ginger
- 1 teaspoon red curry paste or other sipcy paste
- rice and peanuts for serving

Cut onion, ginger and garlic into small cubes. Heat a frying pan with 1- 2 tablespoons olive oil over medium heat and add onion, fry until glossy then add ginger and garlic, fry for another minute. Add all spices and fry until fragrant. Add broth and bring to a boil. Meanwhile in a bowl whisk together peanut butter and tomato paste. Add paste into the boiling broth and stir to combine. Bring to the boil and cook for 20- 30 minutes until thickened. If your soup is not thick enough after this time, you can combine 1 teaspoon all purpose flour with water to get thick but liquid consistency and add into the soup. Cook for another 5 minutes.
Serve soup with rice and peanuts.
Enjoy!



inspiracja: klik klik

13 komentarzy:

  1. Ależ masz pomysły:) bardzo smacznie wygląda taka zupka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie dodawałam masła orzechowego do zupy, ale chyba warto ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje smaki <3 Z chęcią wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. omg, od dawna o niej myślę, tyleee masła orzechowego <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi na samą myśl o takiej zupce ślinka cieknie! Normalnie zrobię ją :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawe połączenie,lubię pomidorową i masło orzechowe,,może być smaczne

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam :) To dopiero jest pomidorowa !!

    OdpowiedzUsuń
  8. Też lubię takie z pozoru zwariowane eksperymenty :) Z przyjemnością bym się poczęstowała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja też jestem wielką miłośniczką masła orzechowego :) zjadłabym teraz taką zupę :) !!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jutro znowu będzie pomidorowa! Zrobiona z masłem z wczoraj :)

    OdpowiedzUsuń
  11. przenigdy bym nie wpadła na takie połączenie! ależ musiała smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. po raz kolejny się przekonuję, że masło orzechowe tylko na kanapkach to czyste marnotrawstwo!

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...