czwartek, 27 listopada 2014

Muffcakes, czyli o tym, co wyszło z połączenia english muffins i pancakes

Muffcakes


Muffcakes, for English scroll down


Pomyślcie teraz o tym, że łączycie ze sobą english muffins i pancakes. Jak myślicie co mogłoby z tego powstać? Bardzo pulchne, miękkie w środku i z lekką skorupką placki, które są przepyszne? Dokładnie tak: )
Przyznam szczerze słowo "muffcakes" to nic innego, jak wytwór mojej głowy. Nie ma takiego słowa, a przynajmniej nie było do dzisiaj. I powiem Wam, że takie wymyślanie nowych słów do potraw to niezła zabawa, było dużo wariantów, ale ten pasował mi najbardziej, jest krótki i łączy w sobie to, co łączyć powinien; )
Koniecznie ich spróbuj i przekonaj się czy muffcakes'y są dla Ciebie; ))

Muffcakes
ok 5 grubych placków

składniki:
- 130 g mąki pszennej luksusowej
- 115 g maślanki
- 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
- 20 g masła
- 1 łyżka cukru
- 1 jajko
- szczypta soli

Mąkę, sodę, cukier i sól wymieszać w misce. Masło roztopić w rondelku i ostudzić. Do masła dodać jajko, maślankę i wszystko wymieszać do połączenia.
Do suchych składników dodać  mokre i wymieszać niedbale- ciasto będzie gęste. Na patelni rozgrzać odrobinę masła, nakładać ciasto łyżką i smażyć na małym ogniu z obydwu stron do zrumienienia przez ok 3- 4 minuty na każdej stronie. Placki są grube, więc należy je smażyć na mniejszym ogniu, w innym wypadku będą bardzo zrumienione z wierzchu a surowe w środku. Podawać z ulubionymi dodatkami.
Smacznego!

Muffcakes
approx. 5 thick pancakes

ingredients:
- 130 g all purpose flour
- 115 g buttermilk
- 1/4 teaspoon baking soda
- 20 g butter
- 1 tablespoon sugar
- 1 egg
- pinch of salt

In a bowl combine all dry ingredients.
Melt butter and set aside to cool. Add egg. buttermilk and stril to combine. Add wet ingredients into the dry and stril just until combined.
Heat a frying pan with butter over medium heat and put 1 heaping tablespoon of batter into the pan. Fry until golden brown on each side.
Enjoy!






14 komentarzy:

  1. Niee, przeginasz moja droga.
    To są najidealniejsze pancakes na świecie. Chcę je, koniecznie. <3 Możesz mi wysłać kurierem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już widzę, jakie one są pulchniutkie! Zjadłabym tego z dżemem z ostatniego zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna nazwa! :D poza tym wyszły Ci perfekcyjnie, takie pulchne, najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już tyle razy się za nie zabierałem, że zliczyć nie mogę. Ale chyba spróbuję w końcu, bo przekonujesz mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe, taki puszyste i gruuuube :-) będą mi się śniły po nocach ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wlazłam tu o tej karygodnej godzinie i co teraz. Lecę do kuchni:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjnie wyglądają, jakie puszyste!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja już widzę, że są dla mnie, mniam!
    A słowotwórstwo, nie tylko kulinarne, to rewelacyjna zabawa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo oryginalne połączenie :) świetny przepis :) no i wyglądają na naprawdę przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. i nazwa piękna, i placuszki cudne :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...