wtorek, 17 czerwca 2014

Deser w 5 minut: Cobbler pełnoziarnisty z truskawkami z mikrofalówki

Cobbler pełnoziarnisty z truskawkami z mikrofalówki


Whole wheat microwave cobbler with strawberries, for English scroll down


Tak to jest, jak chce się coś słodkiego "na już". Mówiąc szczerze trochę byłam sceptyczna, jeśli o ten przepis chodzi, bo, że tak w mikrofalówce, że wyrośnie, że się zrobi? Okazało się, że znalazłam sposób na błyskawiczny deser, który jest, co tu dużo mówić, przepyszny. Można go zrobić w zasadzie ze wszystkich owoców, ale jako że jest teraz sezon na truskawki, nie mogłam sobie ich odmówić. Cobbler jest naprawdę bardzo smaczny, ciepły, wręcz gorący sos truskawkowy z kawałkami owoców, miękkie i delikatne ciasto i, jako kontrast, gęsty serek naturalny z lodówki< choć z lodami byłoby jeszcze lepsze> i szklanka mleka. Odkąd odkryłam tą mikrofalówkową rozpustę, robiłam już go parę razy i za każdym razem smakował równie pysznie; )
Oczywiście można go przyrządzić w piekarniku, jednak jego pieczenie zajmie więcej czasu: )

Cobbler pełnoziarnisty z truskawkami z mikrofalówki
1 porcja

składniki:
- 150 g truskawek
- 60 g mąki pełnoziarnistej
- 20 g zimnego masła
- 1 łyżka cukru trzcinowego
- 2 łyżki mleka
- łyżka cukru pudru
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/4 łyżeczki cynamonu
- gęsty serek naturalny< np Bieluch> lub lody i mleko do podania

Truskawki przekroić na pół, włożyć do naczynia, które można wsadzić do mikrofalówki. Dodać cukier puder i wymieszać.
Do mąki dodać cukier trzcinowy, proszek do pieczenia i cukier, następnie dorzucić pokrojone w kostkę masło i rozcierać palcami do uzyskania kruszonki. Dolać mleko i wszystko wymieszać na gęste ciasto. Z ciasta uformować kulki i nałożyć je na truskawki. Cobbler włożyć do mikrofalówki i nastawić na największą moc na ok 2- 2.5 minuty. Deser jest gotowy, kiedy ciasto urośnie a truskawki puszczą sok i będzie bulgotać. Deser podawać z gęstym serkiem naturalnym i szklanką mleka.
Smacznego!

Whole wheat microwave strawberry cobbler
1 portion

ingredients:
- 150 g strawberries
- 60 g wholewheat flour
- 20 g cold butter
- 1 tablespoon light brown sugar
- 2 tablespoon milk
- 1 tablespoon icing sugar
- 1/2 teaspoon baking powder
- 1/4 teaspoon cinnamon
- plain yougrt for serving

Cut strawberries in half and combine with icing sugar in a jar.
In a bowl combine flour, baking powder, cinnamon and sugar, add cubed butter and crush with fingers until crumbled. Add milk and quickly form into a ball. Take the dought into the strawberries, forming smaller balls. Take cobbler into the microwave and "cook" for 2-3 minutes on high power. Serve with yogurt.
Enjoy!





16 komentarzy:

  1. wygląda pysznie , kurcze a ja nie mam chwilowo mikrofali :-( a deser super, raz szybki, a dwa na mojej diecie mogłabym go zjeść w tygodniu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. to nie tylko świetny pomysł na deser, ale i szybkie śniadanie :) niestety nie wypróbuję, bo mikrofali nie posiadam, ale zawsze można włączyć ten piekarnik i poczekać troszkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. czegoś takiego jeszcze nie jadłam! ciekawa sprawa z zastąpieniem piekarnika mikrofalówką, jednak niestety nie posiadam mikrofali. :( ale mogłabym zrobić takie coś w piekarniku tylko musiałabym dłużej piec, prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, musiałabyś piec dłużej, myślę, że piekarnik nastawiony na 180 stopni i 35- 40 minut wystarczy; ))

      Usuń
  4. genialne!
    u mnie też dziś ciasto z mikrofali :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na deser :D ido tego apetyczne zdjęcia :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę koniecznie spróbować, bo przecież często ma się nagłą ochotę na deser. Moje mikrofalówkowe eksperymenty do tej pory nie powiodły się, ale może miałam przepis do niczego ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. 5 minut ? Wow ! Kocham desery, które robi się błyskawicznie :) A najbardziej lubię te, które mogę zjeść na ciepło ! Muszę wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny! idealny dla studenta:P

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy raz widzę takie coś! Genialne. No i szalenie podoba mi się ta kwiatowa podkładka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam z jabłkami da się zjeść, jednak bez zachwytów, ciasto jest dość zapychające, myślałam, że bardziej chrupie będzie, no ale czego się można po mikrofali spodziewać, cudów to urządzenia nam nie zrobi. Acz jak na ciasto mikrofalowe to jest najlepszym jakie do tej pory jadłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo o to chodzi, żeby zjeść deser na szybko niż czekać aż zrobi się w piekarniku: ) Mikrofalówka to nie piekarnik: ) Cieszę się jednak, że zrobiłaś i, że jest to najlepsze mikrofalówkowe, jakie jadłaś do tej pory: )

      Usuń
    2. Znalazłam Twojego bloga o 3 w nocy i natychmiast zdecydowałam się wypróbować przepis :-) I jak się tak w nocy nagle zachce czegoś słodkiego na ciepło to jest to idealna propozycja :-)

      Usuń
  11. No dzięki mikrofalówce takie pyszności można szybko zajadać... naprawdę wspaniałe, a zdjęcia dodają ogromnej ochoty do zrobienia.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...