sobota, 22 marca 2014

Pełnoziarniste i aromatyczne scones na śniadanie

Pełnoziarniste scones z gruszką i aromatycznymi przyprawami




Miałam zrobić najpierw te klasyczne. Żeby w ogóle poznać smak scone'sów. Zawsze, oglądając zdjęcia na różnych blogach, kusiły mnie te małe swoim cudownym wyglądem i prawdopodobnie fantastycznym smakiem. Kiedy postanowiłam już zrobić scones u siebie w kuchni na leniwe śniadanie, nagle stwierdziłam, że, czemu nie, użyję mąki pełnoziarnistej, bo przecież na te klasyczne też przyjdzie pora. 
Uwielbiam je, są mięciutkie, pięknie pachną za sprawą aromatycznych przypraw, a dodatek gruszki sprawia, że są też wilgotne. Powiem Wam, idealne leniwe śniadanie z dodatkiem kawy, kremowego serka i dżemu jagodowego; ))

Pełnoziarniste scones z gruszką i aromatycznymi przyprawami
6 scones'ów

składniki:
- 125 g mąki pełnoziarnistej
- 125 g mąki pszennej
- 60 g zimnego masła
- 1 jajko
- 90 ml mleka
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
- 1/4 łyżeczki mielonego imbiru
- 1/4 łyżeczki mielonego kardamonu
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 50 g cukru
- 1 duża gruszka- ważąca ok 200 g 

Piekarnik nagrzać do 180 stopni- termoobieg.
Gruszkę obrać i pokroić w kostkę. Mąki, przyprawy, cukier i proszek do pieczenia wymieszać w jednej misce. Do miski dodać pokrojone w kostkę masło i wszystko zagniatać to powstania kruszonki. 
Jajko rozkłócić i połączyć z mlekiem. Płynne składniki dodać do suchych, wymieszać, dodać gruszkę i jeszcze raz wymieszać.
Na omączony blat wyłożyć ciasto i zagnieść dosyć szybko w kulę. Na blachę do pieczenia wyłożyć papier do pieczenia. Z ciasta uformować placek o średnicy ok 20 cm i pokroić na 6 kawałków. Ciasto może się lekko kleić i mieć luźniejszą strukturę. 
Tak przygotowane scones wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 30 minut. Po tym czasie wyjąć scones z piekarnika i natychmiast ponownie pokroić na 6 kawałków. Odstawić do ostudzenia. Najlepiej smakują z kremowym serkiem i konfiturą.
Smacznego!






13 komentarzy:

  1. Po wiekach się pojawiły! Pyszne scones <3

    OdpowiedzUsuń
  2. to prawda wyglądają super! pokochałam ich smak właśnie w Anglii, a teraz chętnie często odtwarzam go w domu :) i twoje też zrobię, bo świetnie skomponowałaś składniki! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. i takie ciasto to ja w całości biorę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjnie wygląda, ostatnio mam fioła na punkcie gruszek w wypiekach, więc narobiłaś mi apetytu :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. No cóż, można by tylko podsumować że takie sconesy to pomysł na śniadanie idealne :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. nigdy jeszcze ich nie piekłam i bardzo mnie do tego zachęciłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  7. kurka! Ale scones, omnomn.. :) Serio-zachwycam się, moje to takie duże ciastka, ale wiesz, co? W smaku są pyszne! :)
    Musze spróbować Twoich, bo te są wymyślne, oj wymyślne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale apetyczne zdjęcia <3 poproszę z dostawą do domku :) !

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda niesamowicie apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo zachęcająco wygląda to Twoje scones. Jeszcze nigdy takiego nie jadłam, nie przepadam za gruszkami, ale Twoje fotki krzyczą rzeby je pożreć!

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudownie wygląda ten scones :) Zjadłabym!

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...