wtorek, 20 sierpnia 2013

Śniadanie z malinami, bagietką i czarną kawą

Grillowana bagietka z malinami, twarogiem, miętą i sosem balsamicznym



Oto przykład kanapki, która nudną absolutnie nie jest. Co prawda jedzenie pieczywa na słodko nie jest niczym nowym, ale mnie kojarzy się bardziej z dżemem czy nutellą. Tutaj zamiast owoców zamkniętych w słoikach mamy te prawdziwe, świeże, które w roli "dżemu" sprawują się idealnie. 
Ogólnie rzecz biorąc przygotowanie tej bagietki nie jest niczym trudnym, natomiast smak i wygląd to już co innego. Delikatna, lekka i orzeźwiająca. A sos balsamiczny? Nadaje jej niewątpliwie charakteru, który mnie osobiście bardzo zasmakował. Jego gorycz świetnie łączy się ze słodkimi malinami i puszystym twarogiem.
Całość jest... jest po prostu pyszna: )

Na ogół nie piję czarnej kawy. Ale nie było w domu mleka, co zdarza się niezwykle rzadko. Wypiłam bez mleka. Myślałam, że będzie okropnie. Było przyjemnie: )

Grillowana bagietka z malinami, twarogiem, miętą i sosem balsamicznym
1 bagietka

składniki:
- 1 ciemna bagietka
- 100 g twarogu półtłustego
- garść malin
- garść listków mięty
- 1 łyżeczka octu balsamicznego
- 2- 3 łyżeczki miodu< w zależności czy chcecie więcej czy mniej goryczy: )>

Ocet wymieszać z miodem, odstawić. Ja użyłam bardzo płynnego miodu akacjowego, więc mój sos nie był gęsty, z miodem o gęstszej konsystencji otrzymacie bardziej lepki i zwarty sos.
Rozgrzać patelnię grillową.
Bagietkę przekroić na pół, ale nie do końca, żeby dwie połówki nadal były ze sobą połączone.
Na patelnię położyć bagietkę stroną rozciętą do dołu, przygnieść czymś cięższym< ja użyłam deski do krojenia>. Grillować do momentu zarumienienia się powierzchni< ja trochę za długo grillowałam; D>.
Na ciepłą bagietę nałożyć twaróg, dodać maliny i miętę. Całość polać sosem balsamicznym.
Podawać na ciepło.
Smacznego!














Wegetariańskie Śniadania

12 komentarzy:

  1. Piękna, rustykalna. Ach jadłam dziś podobnie, tylko malin brak..:(

    OdpowiedzUsuń
  2. odważne i jak dla mnie zaskakujące połączenie. piękne zdjecia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia i kompozycja zdjęć , kanapka wygląda smacznie .
    Chyba ktoś był bardzo głodny bo połowę kanapki już spałaszował na ostatnim zdjęciu :)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. te zdjęcia są super!! bagietka wygląda tak apetycznie, i te malinki *-*

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne! Sezon malinowy zaczęłam kilka dni temu , dzięki za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniaaaam, ale rozpustna kanapka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję Wam za te miłe słowa, nawet nie wiecie, jaki mam uśmiech na twarzy, czytając Wasze komentarze; )

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaka Cudowna kanapka - Nudna to ona nie jest :) U mnie dziwnym zbiegiem okoliczność dziś na śniadanie też gościły kanapki, które Nie Były Nudne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda to po prostu obłędnie! Miło jest zacząć dzień od takiego śniadania. Dzięki za zgłoszenie do akcji ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. to jest taka prawdziwa pelnoziarnista bagietka? :D jak dobrze ze jestem wzrokowcem i uwielbiam patrzec na takie zdjecia, swietnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, prosto z mojej ulubionej piekarni, do której mam 100% zaufanie: )

      Usuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...