poniedziałek, 18 lutego 2013

Pierwsze koty za płoty i pierwsze śniadanie. Pancakes (prawie) klasyczne

Klasyczne pancakes

for English scroll dow

W sumie to nie pora na śniadania, ale od czegoś trzeba zacząć, a nic nie jest lepsze niż pyszne śniadanie na początek dnia < i mojego bloga, którego nadal traktuje, jak"hmm okeej i co teraz?">
Od zawsze uwielbiam wszelkiego rodzaju placki, naleśniki, pancakes itp. Bardzo długo szukałam swoich ukochanych penkejków, zawsze coś mi nie pasowało, albo za cienkie, albo za grube, albo za gąbczaste. Postanowiłam więc zebrać wszystkie przepisy, które znam i zrobić swój, jedyny i ulubiony. Ciężko było, bo próbowałam naprawdę długo.
Ale w końcu znalazłam, pyszne, pulchniutkie, mięciutkie o pięknym kolorze i wcale nie na maślance, jak to jest niby w tych oryginalnych penkejkach< a kto powiedział, że oryginalne mają być lepsze?>
Zakochałam się w nich, choć być może znajdę jeszcze lepszą wersję...Nieee te są najlepsze na świecie!

Klasyczne pancakes
8 placuszków

Składniki suche:

- 160 g mąki pszennej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej (no może minimalnie mniej)
- 1 łyżka cukru (nie trzeba, jeśli nie chcecie, żeby byly za słodkie, ja użyłam cukru waniliowego)
- 1/4 łyżeczki soli
- 1/4 łyżeczki cynamonu (można pominąć)

Składniki mokre:
- 190 ml mleka
- 1 całe jajko
- 1 łyżka masła roztopionego i ostudzonego
 1 łyżka octu winnego

Zrobienie tych penkejków to najprostsza rzecz, jaką zdarzyło Wam się robić. Wygląda to mniej więcej tak:
Mleko wymieszać z łyżką octu i odstawić na 5 minut.
Suche składniki wymieszać w misce.
Po 5 minutach dodać do "kwaśnego" mleka jajko i roztopione masło i dobrze wymieszać <polecam trzepaczkę, nadaje się, jak nic innego>.
Do suchych składników dodać mokre i wymieszać niedbale (tym razem już nie trzepaczką, w przeciwnym razie penkejki będą "gumiaste").
Rozgrzać patelnię razem z odrobiną masła, nakładać po łyżce, dwóch ciasta ( w zależności, jak duże mają być), smażyć do momentu, kiedy pojawią się pęcherzyki powietrza w cieście. Szybko obrócić( tak naprawdę to wcale nie jest proste) na drugą stronę i smażyć jeszcze przez chwilę do zarumienienia.
Podawać z czymkolwiek chcecie.
Smacznego; )

Classic pancakes
about 8 pancakes

dry ingredients:
- 160 g all purpose floru
- 1 teaspoon baking powder
- 1 teaspoon baking soda
- 1 tablespoon sugar
- 1/4 teaspoon salt
- 1/4 teaspoon cinnamon (optional)

wet ingredients:
- 190 ml milk
- 1 whole egg
- 1 tablespoon melted and cooled butter
- 1 tablespoon wine vinegar

Combine milk and vinegar in the bowl and set asaide for 5 minutes.
Mix dry ingredient in the another bowl. After 5 minutes add egg and melted butter into the "sour" milk and mix well. Then add wet ingredients into dry and mix just until combine.
Lightly coat a frying pan with a little of olive oil and set over medium to heat. Put 1 tablespoon of batter into the frying pan and cook until golden. Flip pancakes and cook 1- 2 minutes. Remove to a plate and serve topped with icing sugar.
Enjoy!





3 komentarze:

  1. bardzo dobre ,wyprobowalam,prosty,szybki deser

    OdpowiedzUsuń
  2. phi^^ wcale, ale wcale nie miałam ochoty na pancakes...!!
    jasne, że miałam.. bebok z ciebie!
    boskie! ;D

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...